Digitalisering av kursansökan

Vi har nu digitaliserat ansökningar och kommunikationen kring våra kurser.

De förändringar vi har gjort är följande:

  • Alla kursansökningar sker nu digitalt. Är du medlem i Försvarsutbildarna loggar du in via Mina sidor och söker kursen som vanligt.
  • Är du medlem i en annan frivillig försvarsorganisation med Hemvärnet eller anställd i Försvarsmakten skapar du ett konto på Mina sidor hos oss första gången du ska söka en kurs och därefter loggar du in på Mina sidor och söker kursen.
  • Kursansökan skickas automatiskt via mejl till den frivilliga försvarsorganisation eller eget förbund du tillhör för att tillstyrka och godkänna ansökan.
  • Vi tar bort svarsblanketten som vi hade tidigare och har ersatt den medan en digital enkät på Mina sidor.
  • Med det nya systemet får du som elev all information om antagning och utskick på Mina sidor. Där kan du på ett enkelt sätt komma åt tidigare mejl som skickats till dig.
  • Vi värnar om din integritet och har därför sett till att du vid medlems- och kursansökan aktivt godkänner vår hantering av dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy som du hittar på www.forsvarsutbildarna.se/om-oss/gdpr

Förändringarna har vi gjort för att förbättra hanteringen för elever, kurschefer, våra utbildningshandläggare och miljön.

Har ni några funderingar kring kurshanteringen kan ni kontakta oss på info@forsvarsutbildarna.se

Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Mer om webbplatsen.